„Myślałem, że sprzedam 10 kopii”. Twórca bestsellerowego Balatro jest wdzięczny, że nie musi wracać do IT i może robić to, co kocha

Deweloper w opublikowanej wiadomości w serwisie X przyznał, że po wydaniu tytułu miał zamiar wrócić do pracy w branży IT. LocalThunk spodziewał się, iż Balatro nie kupi więcej niż 10 osób.

Rok temu przygotowywałem się do publikacji mojej małej, dziwnej gry na Steamie i [później – dop. red.] do powrotu do pracy w IT. Uruchomiłem kartę gry w maju i myślałem, że sprzedam 10 kopii [Balatro]. To był szalony rok. Jestem bardzo wdzięczny, że mogę teraz pracować, robiąc to, co kocham.

Jak wiadomo, twórca Balatro bardzo się pomylił. W ciągu 10 dni od premiery gra trafiła do pół miliona osób, natomiast w miesiąc sprzedała się w nakładzie miliona kopii na wszystkich platformach. LocalThunk już wcześniej zdradził, że dopiero przed debiutem Balatro – kiedy zobaczył pierwsze recenzje krytyków – dotarło do niego, iż jego „dziwna” gra może odnieść sukces.

Źródło:
Zuzanna Domeradzka - GRY-OnLine


Klemens
2024-04-29 16:01:22